Slottrack: Kampioenschap der Lage Landen - Slottrack

Ga naar inhoud

Welkom bij Slottrack

Welkom bij Slottrack, zoals bij de meeste fora, moet je registreren om berichten te kunnen posten. Het registreren is eenvoudig en gratis.
Maak gebruik hiervan en registreer je nog vandaag.

• Start nieuwe berichten en beantwoord anderen
  • Dit scherm zal niet meer te zien zijn als je bent ingelogd
  • Abonneer op onderwerpen en ontvang automatisch updates
  • Voeg evenementen toe aan onze slottrack kalender
  • Maak je eigen profiel en maak nieuwe vrienden
  • Deel jouw ervaringen met andere slotracers
  • Lees en reageer op de blogs binnen slottrack
Guest Message © 2010 DevFuse
  • (9 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Kampioenschap der Lage Landen Kampioenschap der Lage Landen

#21 Gebruiker is offline   jb70717 

• Die Hard
  • Groep: Leden
  • Lid geworden: 20-oktober 07
  • Interests:Darts, internet (website), autosport, vissen, slotracen..
  • Racebaan:Carrera
  • Race-club:SCR-Rotterdam

Gepost 01 september 2009 - 09:29

QUOTE (Firefighter @ 1.09.2009, 18:42 ) <{POST_SNAPBACK}>
[Okay, sorry blijkbaar had ik het niet helemaal goed begrepen. Je voorstel lijkt me de moeite van het meedoen waard.

(shit moet ik misschien toch maar weer eens een keer naar SCR Rotterdam biggrin.gif )

je bent altijd welkom bij de SCR Rotterdam...en als je nog geen lid bent, er lig nog een gratis slotcar te wachten op een nieuwe betallend lid geloof ik wink.gif
Welcome at Alexander-Park
members.chello.nl/j.deboeff
0

#22 Gebruiker is offline   roebo 

• Verslaafd
  • Lid geworden: --
  • Interests:(slot) racen, Le Mans, fotografie
  • Racebaan:Ninco
  • Race-club:Speedtrack-Kampen

Gepost 01 september 2009 - 10:30

Roel (die, langzaam maar zeker, bezig is met de vaste baan) Motto: Je bent nooit te oud om (weer) te gaan slotracen !
0

#23 Gebruiker is offline   JeePee16v 

• Slotstox 1:32 at MNDDB
  • Bekijk Album
  • Lid geworden: 16-november 06
  • Interests:Audio-Video, F1-Stockcars, autocross
  • Racebaan:Houten Baan
  • Race-club:MNDDB-St Annaparochie

Gepost 01 september 2009 - 10:59

QUOTE (jb70717 @ 1.09.2009, 16:57 ) <{POST_SNAPBACK}>
JeePee, kan je niet wat ruimte oversturen naar Rotterdam, wij kunnen nog wel wat gebruiken als je over hebt.... confused02.png confused02.png confused02.png

hehe... nou efkes een kleine rectificatie: we hebben als het moet, de beschikking over ruim 1400m2 biggrin.gif smile.gif . Maar waar we nu de club hebben en tesammen met de Nincocup ruim 450m2 excl.gif

Momenteel zitten we even druk met de Nincocup organisatie maar als er genoeg animo is om te racen in het noorden des lands kan dat natuurlijk bij ons plaats vinden.
.....ronderecord op de MAINTRACK -- 24mtr in 3,679.....JP :)
Slotstox Pointschampion 2008/2009 en Goldtop winner 2008/2009
Geposte afbeelding
0

#24 Gebruiker is offline   Foose 

• Nieuw!
  • Lid geworden: 15-juni 08
  • Racebaan:Scalextric

Gepost 02 september 2009 - 12:30

Nou nou, Wat een positieve reakties allemaal.
Ik dacht dat ik de enige was, maar ik heb nog niets negatiefs gezien!!!!

Misschien kunnen we het al eerder in praktijk brengen als gedacht.
De indeling van de kwalificaties voor HET evenement zal waarschijnlijk wel gaan lukken per club per regio.
Ik ben het wel met Roel eens dat het om een aantal kwalificatie races moet gaan.

Er zal gedacht moeten gaan worden aan 1 overkoepelend orgaan die, de standen bijhoud, de deelnemerslijsten bewerkt en de aankondigingen doet van de diverse wedstrijden.
Ook zullen er centraal verslagen moeten komen van de diverse wedstrijden per regio.
Iedereen zal zijn steentje moeten bijdragen om het een succes te maken.

In eerste instantie dacht ik dat het de FIA GT32 kant op zou gaan, maar nu zie ik in dat dit veel minder reizen betekent.
Nog even duidelijk, dit gaat pas werken als iedereen wel kan lezen hoe de verrichtingen zijn van de verschillende regio's.

We moeten nog even blijven ventileren om tot een juiste aanpak te komen.
Uitgangspunt om slot fanaten minstens 1 keer per jaar bijelkaar te brengen. biggrin.gif

0

#25 Gebruiker is offline   Paul 

• Die Hard
  • Interests:Slotrace, GroupC-32, XBOX360
  • Race-club:SRC-Eindhoven

Gepost 02 september 2009 - 07:43

0

#26 Gebruiker is offline   Roval 

• Junior
  • Interests:uiteraard slotracen, MTBen. Kiten
  • Race-club:Slipstream-Cruquius

Gepost 02 september 2009 - 08:44

Paul,

We moeten misschien wel proberen om met 2 klassementen te werken, een voor de ervaren rijders en een voor de rookies.
Dan is er alleen het probleem om beide groepen goed te definieren. Iemand daar misschien een idee voor?

Rob
NULL
0

#27 Gebruiker is offline   silika 

• Nieuw!
  • Race-club:Euro Slotracing -Swalmen

Gepost 02 september 2009 - 09:44

NULL
0

#28 Gebruiker is offline   Paul 

• Die Hard

Gepost 02 september 2009 - 09:55

Hallo,

even een kleine note, er is namelijk wat verwarring voor mensen van buiten het forum.

Het is NIET de insteek om vanuit deze klasse een organistie op te starten die verder gaat dan deze klasse/ race serie.

Het doel gaat worden:

laagdrempelig
korte rijafstanden
grote finale

Er zal samengewerkt worden met elke club die mee wil doen, zo ook met elke organisatie wanneer dat dat wenselijk is!

MvG

Paul
0

#29 Gebruiker is offline   ROERSLOT 

• Die Hard
  • Bekijk Album
  • Lid geworden: 22-december 07
  • Racebaan:Ninco
  • Race-club:Euro Slotracing -Swalmen

Gepost 02 september 2009 - 09:58

Een clubrijder rijdt vaker op de baan waar de regioraces gehouden worden dan een thuisrijder.
Dat wordt met voordeel bedoeld.
De clubrijder kent de baan al , als hij lid is van die club.
dit kun je toch nooit voorkomen.

mooi initiatief Paul , als je alle neuzen dezelfde kant op kunt krijgen , kan dit iets moois worden.
second place is for the first looser
0

#30 Gebruiker is offline   Foose 

• Nieuw!

Gepost 02 september 2009 - 10:02

Er komen steeds meer ideen naar boven, maar die brengen ook meteen wat meer denkwerk met zich mee.
We moeten niet praten in termen van ervaren of minder ervaren rijder.
Naar aanleiding van de uitslagen in de regio's komt er een rankings llijst.
Deze bepaalt op welke plaats een rijder zich bevindt.
Het aantal gewonnen wedstrijden zal hier bepalend zijn.

De kwalificatie races moeten ook anders zijn dan normaal.
Deze wedstrijden moeten een soort opklimsysteem bevatten, zodat je na 1 keer rijden niet meteen klaar bent, maar nog een herkansing krijgt om in die race op te klimmen naar een finale.
De winnaar van iedere heat gaat door naar een finale.
Alles houdt natuurlijk wel verband met het aantal deelnemers, maar je kunt het best spannend maken als je bijv. 10 rijders hebt op een 4-baans baan.
We gaan er natuurlijk wel vanuit dat ieder clublid het interessant genoeg vindt om mee te doen.

Even over het materiaal.
Bij ons op de club rijder we een Japanse GT klasse.
Deze auto's worden op de club onderhouden en zijn zo goed als gelijk.
Een leuk detail is, dat de auto's een vast nummer hebben en blijven dus altijd in dezelfde baan.
De rijders rijden dus allemaal onder dezelfde omstandigheden met een bepaalde auto.
Iedereen heeft hierdoor dezelfde kansen!!!!
Dit heeft al heel wat verrassende wedstrijden opgeleverd, de ranking lijst laat zien dat erop verschillende niveaus in dezelfde wedstrijd zwaar gevochten wordt voor een verbetering.

Dit zou voor de Lowlands races een goed idee zijn.

0

#31 Gebruiker is offline   EvE 

• Slottrack-master
  • Bekijk blog
  • Bekijk Album
  • Groep: Donateur++

Gepost 02 september 2009 - 11:01

Het idee van ervaren/niet ervaren lijkt mij alleen maar weer complicaties op te roepen. Er moet ergens worden begonnen en dan niet weer gelijk 2 dingen door elkaar, lijkt mij echt niet handig. ohmy.gif

Ik denk dat het vooral belangrijk is te beseffen wat het doel van dit alles is en dat is toch het erg laagdrempelig maken van competitief racen dmv simpele reglementen en race systemen en het bevorderen van meer eenheid in slotrace land huh.gif

Is er al een inventarisatie gedaan onder de divers clubs? Zou mooi zijn als nu eens alle clubs mee willen doen!!! rolleyes.gif smile.gif
Kijk ook eens op http://www.slotraceclubrotterdam.com en word nou toch eens donateur van Slottrack. Zonder donateurs geen slottrack!
0

#32 Gebruiker is offline   Paul 

• Die Hard

Gepost 02 september 2009 - 12:01

QUOTE (EvE @ 2.09.2009, 12:01 ) <{POST_SNAPBACK}>
Het idee van ervaren/niet ervaren lijkt mij alleen maar weer complicaties op te roepen. Er moet ergens worden begonnen en dan niet weer gelijk 2 dingen door elkaar, lijkt mij echt niet handig. ohmy.gif

Ik denk dat het vooral belangrijk is te beseffen wat het doel van dit alles is en dat is toch het erg laagdrempelig maken van competitief racen dmv simpele reglementen en race systemen en het bevorderen van meer eenheid in slotrace land huh.gif

Is er al een inventarisatie gedaan onder de divers clubs? Zou mooi zijn als nu eens alle clubs mee willen doen!!! rolleyes.gif smile.gif

De clubs die belangstelling getoond hebben zijn:

Speedtrack Kampen
SRC Rotterdam
SRC Eindhoven
Slipstream
SlotManege
Slotshop
MNDDB, St Annaparochie

We zullen kijken of we dit weekend iets van een mailing in elkaar kunnen zetten, deze zullen we naar alle clubs in NL en B sturen, met de vraag dit initiatief kenbaar te maken binnen de club en of ze aan willen geven of ze hierin mee willen gaan doen.
Het idee leeft pas een paar dagen, dus alles heeft tijd nodig, we willen ook iets neerzetten wat goed is, niet snel snel...
Ik zal mijn uiterste best doen, om in september alle informatie te vergaren die nodig is. Zal kijken of het eerder lukt om een site online te krijgen om hier mededelingen op te doen.

De komende weken zijn er veel wedstrijden, FIAGT, Sixpack, Ninco Cup. Ik zal iedereen hier ook over aanspreken.

De wedstrijden zullen allemaal in een klassement zitten. We kunnen toch niet allemaal winnen wat we ook doen.

Dus ik sluit me bij Eve aan, simpel, leuk, gezellig kennismaken. Geen verschillende klassementen.

En de wedstrijden mogen van mij ook gewoon op een clubavond plaatsvinden. Let wel de kalender zit al best vol, er zijn veel races in het weekend zelf. Maar als clubs dicht bij elkaar zitten, waarom niet deze wedstrijden op de vrijdagavond ( of op welke dag de clubavond ook is) houden.
Ik kan nu niet inschatten hoeveel mensen daadwerkelijk mee gaan doen. Ja zeggen en het ook doen is een groot verschil biggrin.gif
Maar ik verwacht nog niet meteen heel veel deelnemers bij elke club. Dus wie weet kan het wel gewoon op een avond.

Mbt het idee van Foose, om de racedag/ avond te laten rijden in de vorm van twee heats, afsluiten met een finale voor de snelste 4 of 6, afhankelijk van het aantal sporen.
Beste resultaat van de 2 heats telt dan. Zo heeft iedereen ook genoeg racetijd, want daar gaat het toch om, lekker scheuren met die auto's.

Maar met de tips die iedereen nu loslaat komen we er zeker.

MvG

Paul
0

#33 Gebruiker is offline   Roval 

• Junior

Gepost 02 september 2009 - 01:41

En ook nog een Fleischmann wedstrijd a.s. zondag op de thuisbaan.
Ja ook mijn weekenden klappen uit elkaar van de wedstrijden, maar ik zie zeker Paul en anderen van Eindhoven, Swalmen, Kampen, Zwanenburg, St Annaparochie en uiteraard wat zuiderburen bij de HRS GT32. Eigenlijk alleen Rotterdam niet. Ik moet er toch maar eens een kijkje nemen.

Ok mensen,

Aan de reacties te zien weten we eigenlijk al een paar dingen:
- simpel, makkelijk instappen (maar niet stom)
- thuisrijders en clubrijders in 1 klassement
- Regio-indeling

Het rijden met gestelde wagens brengt met zich mee dat de organisatie een x aantal wagentjes moet aanschaffen (= reservewagens) zeker als je met verschillende regio's gaat rijden. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat je op 1 dag in meerdere regio's een wedstrijd kan houden. Dan leg je minder beslag op andere data voor andere wedstrijden.
Het lijkt mij echter geen gek idee om het op een avond te doen. Maar gezien je waarschijnlijk toch meerdere heats wil rijden kan het wat laat worden en dan is de vrijdag de beste optie.
Maar aan de andere kant, mensen die b.v. in winkels werken hebben ook te maken met avondopenstellingen. En wisseldiensten of oproepdiensten zijn helemaal een crime.

We moeten wel blijven doorgaan met ideen spuien. Ik blijf ook nadenken. Het ei zal niet in een weekje gelegd zijn.

Rob
NULL
0

#34 Gebruiker is offline   Foose 

• Nieuw!

Gepost 02 september 2009 - 02:20

Ok mensen,

Aan de reacties te zien weten we eigenlijk al een paar dingen:
- simpel, makkelijk instappen (maar niet stom)
- thuisrijders en clubrijders in 1 klassement
- Regio-indeling

Het rijden met gestelde wagens brengt met zich mee dat de organisatie een x aantal wagentjes moet aanschaffen (= reservewagens) zeker als je met verschillende regio's gaat rijden. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat je op 1 dag in meerdere regio's een wedstrijd kan houden. Dan leg je minder beslag op andere data voor andere wedstrijden.
Het lijkt mij echter geen gek idee om het op een avond te doen. Maar gezien je waarschijnlijk toch meerdere heats wil rijden kan het wat laat worden en dan is de vrijdag de beste optie.
Maar aan de andere kant, mensen die b.v. in winkels werken hebben ook te maken met avondopenstellingen. En wisseldiensten of oproepdiensten zijn helemaal een crime.

Nog even kort, er hoeven in eerste instantie niet auto's aangeschaft te worden.
Met toestemming van 4 tot 6 clubleden, kan je ook besluiten deze auto's te gebruiken.
Dat is het mooie van een auto blijft in dezelfde baan, de rijders krijgen dus allemaal dezelfde auto.

0

#35 Gebruiker is offline   Paul 

• Die Hard

Gepost 02 september 2009 - 03:20

Nou kippetjes blijf broeden zou ik zeggen..hahaha

Het ei is zo gelegd, maar wat er uitkomt....

Maar even op het laatste stukkie, ik ben zelf wel voorstander om mensen met hun eigen auto te laten rijden.

Uit de ervaring van 1,5 jaar terug, Carrera WK kwalificatie in Gilze, iedereen reed met de zelfde auto's. maar deze hebben gedurende de races veel te verduren. De laatste rijders hadden auto's die niet meer zo goed gingen als bij aanvang.

Dus ik zie persoonlijk liever iedereen met zijn eigen auto aan de start komen.

We zullen het zo dan dat met max 10 minuten sleutelen de auto voldoet aan het reglement..

Op die manier moet alles simpel en overzichtelijk blijven.
Mbt op welk tijdstip de voorrondes gereden worden, 's avonds of in het weekend, ik wil dit redelijk vrij laten aan de clubs per regio, als ze onderling het afspreken, is het goed. Stuk vrijheid voor de deelnemers. Enige tijdsdruk zal zijn in de vorm van stel er zitten drie clubs in een regio, rij per kwartaal 1 voorronde.

Even andere een andere vraag.

Wat moet er straks op de site komen:

Homepage:
Overzichtskaart van NL met daarop alle clubs, clubs die meedoen, krijgen een groen gebiedje.

hieronder een aanmeldformulier voor zowel clubs als rijders. In te vullen, Naam, woonplaats, eventueel welke club en mail adres.

Tab 1 de introductie tekst met waarom we dit doen en waar we naar toe willen met deze races.
Tab 2 de reglementen, streven wordt 1 A4'tje.
Tab 3 de uitslagen, deelnemers en verslagen
Tab 5 sponsor pagina

Geef maar aan wat jullie nog meer graag terug willen zien.

MvG

Paul
0

#36 Gebruiker is offline   Roval 

• Junior

Gepost 02 september 2009 - 04:07

streven: reglement op 1 A4tje. Da's wel heel nobel.
lettergrootte 6, regelafstand op half, zal misschien lukken.

Nee hoor, geintje Paul. biggrin.gif
Inderdaad, reglement zo compact mogelijk. Het hoe en waarom van bepaalde regels in dat reglement zetten we wel op de site. Dan kan iedereen het nalezen en dan is het hopelijk ook duidelijk. Dat voorkomt allerlei heen en weer gevraag en ook voor onszelf: waarom hebben we het ook weer zo in het reglement gezet?
Je wil niet weten hoe vaak ik dat zelf heb.

Over gestelde auto's: Ik heb daar slechte ervaring mee als diverse mensen daar de hele dag of avond mee moeten rijden.
Ook ik heb die Carrera happening nog in mijn geheugen. Ik was pas laat in de middag aan de beurt, maar eerst stopte de wagen er spontaan mee en na vervanging door een andere liet het schoentje precies onder de brug het chassis los en duurde het heel lang voor ik verder kon. Daarom won jij Paul whistle.gif
Op een club is dat wat anders, wij hebben ook zo'n klasse. De vaste leden zijn wat voorzichtiger en door de baankennis zijn er geen harde klappers. Bovendien wordt er ook "met hart en ziel" onderhoud aan gepleegd. Ik ben bang dat dat mis gaat op landelijk niveau met rijders die de baan niet kennen en wagens die vlak voor de volgende wedstrijd weer uit de koffer komen met alle gebreken van de vorige wedstrijd nog aanwezig.

Pf, het is alvast geen windei.

Gr,

Rob
NULL
0

#37 Gebruiker is offline   Foose 

• Nieuw!

Gepost 02 september 2009 - 06:14

HE HE Carrera of Slot-it..............................................................................
.....................................................!!!!!!!!!!!!!!!
Dag en nacht?????????? tongue.gif
0

#38 Gebruiker is offline   EvE 

• Slottrack-master
  • Bekijk blog
  • Bekijk Album
  • Groep: Donateur++

Gepost 03 september 2009 - 09:48

Als ik zo eens alles optel zijn er volgens mij ca 30 nederlandse en ca 10 belgische clubs en dan hebben we nog wel een lange weg te gaan. Ook vraag ik me sterk af of we niet met MCRN en FSN iets moeten zien af te spreken. Nu bestaat dan toch weer het gevaar dat er straks een derde overkoepelende instantie is en dat zou toch geen goede zaak zijn lijkt me. ohmy.gif

Ik heb afgelopen dinsdag bij ons op de club de reglementen voor de Groep C Slot It klasse van sixpack, SRC Eindhoven en Slot-It laten zien en men was al behoorlijk van slag. Zelfs het reglement van SRC eindhoven(slechts 3 A4-tjes) vond men al behoorlijk stevig! ohmy.gif

Lijkt me toch haalbaar en zeer wenselijk dit echt op niet meer dan een A4 te krijgen. Dan maar wat regels minder misschien en wat is er mis met standaard zo uit de doos auto's? Bij ons was de reactie vooral van een auto zo uit de doos, magneet eruit en wat lood erin en gaan en ik denk toch ook dat dat de manier is, maar misschien denk ik te simpel mellow.gif

Kijk ook eens op http://www.slotraceclubrotterdam.com en word nou toch eens donateur van Slottrack. Zonder donateurs geen slottrack!
0

#39 Gebruiker is offline   Paul 

• Die Hard

Gepost 03 september 2009 - 10:14

Hoi Eve,

je hebt gelijk mbt het aantal clubs, dit plan wat zich nu aan het ontwikkelen is, haalt het alleen bij deelname van veel clubs, anders zal het regio karakter wat we er graag aan willen verbinden niet haalbaar zijn.

Ik weet dat vanuit verschillende clubs vanuit de MRCN dit plan aangemoedigd wordt. En ik heb gisteren even telefonisch contact gehad met de FSN, en ze vinden het in iedergeval een goed idee.
Dus ja we gaan zeker contact/ houden zoeken met bovenstaande organisaties.
Zoals ik al eerder zei, ik wil niet dat dit een 3de organisatie gaat worden. Je moet het zien gelijk aan de FIAGT, iedereen kan er aan mee doen, en we posten vanuit de FIAGT ook berichten door richting FSN en MRCN.

Komende zaterdag en zondag zie ik oa Rob, met hem ga ik dingen verder uit werken. Zodra het concept goed genoeg is, gaan we alle clubs aanschrijven! Het is dan aan hun om te zeggen of ze hierin mee willen gaan.

Ik was gisterenavond ( daarom heb ik je niet kunnen bellen) bij de club in Swalmen, hier is de animo erg groot en lijkt het ze erg leuk. Hopelijk wordt het op veel plaatsen zo ontvangen.

Mbt het reglement, we gaan echt ons best doen om het zo kort mogelijk te houden. Alleen sommige zaken moet je nu eenmaal beschrijven. We gaan het zo dicht mogelijk bij uit de doos, geen magneet, wel lood houden!

Al met al liggen er behoorlijk nog wat uitdagingen en zullen we nog zeker stevige hobbels op de weg vinden.

Maar Rome is ook niet in een dag gebouwd. Als we bv kunnen beginnen met 2 of 3 regio's is dat ook niet erg. We streven dan wel naar clubs die dicht bij elkaar liggen! Dus zodra er een cluster van 3 clubs of lokaties waar een circuit ligt, die mee willen gaan doen, dan hebben we een regio.

Zou mooi zijn als er een club is die graag mee wil doen, andere clubs aansteekt om er ook in mee te gaan.

We gaan het zien!

MvG

paul

0

#40 Gebruiker is offline   Foose 

• Nieuw!

Gepost 03 september 2009 - 10:38

EvE, je hebt gelijk wat de regels betreft, maar er is een groot verschil tussen eigen- of clubauto's.
Je hebt inderdaad bij eigen auto's wat strengere regels nodig.
Bij clubauto's is het anders, deze worden op de club voorbereid en onderhouden.
Juist daarom ook zijn regelementen iets minder belangrijk als je de rijders laat rouleren en de auto's in dezelfde baan laat staan.
Hierdoor krijgt dus iedereen de "betere" of " slechtere" auto.
Dit geeft dus veel meer gelijke kansen.
0

Deel dit topic:

• (9 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic