Slottrack: Kampioenschap der Lage Landen - Slottrack

Ga naar inhoud

Welkom bij Slottrack

Welkom bij Slottrack, zoals bij de meeste fora, moet je registreren om berichten te kunnen posten. Het registreren is eenvoudig en gratis.
Maak gebruik hiervan en registreer je nog vandaag.

• Start nieuwe berichten en beantwoord anderen
  • Dit scherm zal niet meer te zien zijn als je bent ingelogd
  • Abonneer op onderwerpen en ontvang automatisch updates
  • Voeg evenementen toe aan onze slottrack kalender
  • Maak je eigen profiel en maak nieuwe vrienden
  • Deel jouw ervaringen met andere slotracers
  • Lees en reageer op de blogs binnen slottrack
Guest Message © 2010 DevFuse
  • (9 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Kampioenschap der Lage Landen Kampioenschap der Lage Landen

#1 Gebruiker is offline   Paul 

• Die Hard
  • Groep: Leden
  • Lid geworden: --
  • Interests:Slotrace, GroupC-32, XBOX360
  • Racebaan:Carrera
  • Race-club:SRC-Eindhoven

Gepost 31 augustus 2009 - 02:00

0

#2 Gebruiker is offline   EvE 

• Slottrack-master
  • Bekijk blog
  • Bekijk Album
  • Groep: Donateur++
  • Racebaan:Scalextric
  • Race-club:SCR-Rotterdam

Gepost 31 augustus 2009 - 07:12

Lijkt me een boeiend inititatief thumbsup_still.png

Ik denk dat je een aantal zaken goed in de gaten moet houden:

1. Afstanden; als je 6 keer wil gaan rijden betekent dat dus iedere 2 maanden ergens in het land gaan racen. Dat is voor de clubs in het midden van het land vaak wat beter te doen dan de clubs verder weg en al helemaal als de Belgische slotracers ook mee willen doen. Maar misschien moet de Benelux dan eerst in regio's worden opgedeeld. Ik denk dat ik wel een aantal mensen zover kan krijgen mee te doen op onze club, maar niet als dat betekent dat we heel veel moeten reizen!

2. Reglementen: hier is al veel over gezegd en wat bij mij vooral is blijven hangen is dat het leuk moet blijven. Ik heb het diverse mensen horen zeggen en wil me er graag bij aansluiten. Als de regels te ingewikkeld zijn of juist teveel ruimte laten voor intepretatie begint het geleuter weer. Als je een klasse bedenkt waarbij men nog flink kan tunen kun je de situtatie krijgen dat het vooral om degene met de meeste centen gaat. Hij/zij die dus bereid is de duurste/beste onderdelen te kopen wint. Dat lijkt me dus niet de weg en een manier is het rijden met behoorlijk standaard auto's.

3. Continuiteit; je initiatief is leuk, maar moet wel worden opgevolgd. Je zal denk ik toch een soort van orgaan moeten opzetten dat zaken regelt. Alleen zijn er zoals je ook wel weet al een aantal. Bij mijn weten heb je FSN en MCRN. Zijn volgens mij vroeger samen geweest en vorig jaar opgesplitst. Ik weet het fijne er niet van, maar lijkt mij geen goede ontwikkeling. Er zou er eigenlijk maar een moeten zijn.

Kijk ook eens op http://www.slotraceclubrotterdam.com en word nou toch eens donateur van Slottrack. Zonder donateurs geen slottrack!
0

#3 Gebruiker is offline   Foose 

• Nieuw!
  • Lid geworden: 15-juni 08

Gepost 31 augustus 2009 - 08:23

Het zal niet makkelijk zijn om de juiste formule te vinden, zie de splitsing van de SSCN.
Jongens laten we eerlijk zijn, dit gaat niet om eigen-of clubbelang, maar om de competitie in heel Nederland interessant te maken.
Uiteindelijk hebben de clubs daar ook belang bij.
SSCN, FSN of MCRN allemaal leuk, maar vergeten waar het eigenlijk allemaal om draait.
ALLE slotracers bijelkaar te brengen op een evenement waar alle slotrace fanaten met elkaar praten, lachen, eten en racen.
Natuurlijk zijn er verschillende niveaus, je hebt racers, modelbouwers, techneuten en verzamelaars, nou en!!!!!!!
Dus moet zo'n groot evenement NIET alleen maar een wedstrijd zijn, maar wedstrijd, ruilbeurs en winkel.

Laten we daar maar eens naar toe werken.
0

#4 Gebruiker is offline   Impreza 

• Verslaafd
  • Interests:slotracen (SCR), bouwen van Spijkslot,
  • Racebaan:Ninco

Gepost 31 augustus 2009 - 08:53

Sluit me bij Foose aan.

ook ik denk dat je iets voor iedereen moet doen en dan ergens in het midden van het land(en).

impreza
0

#5 Gebruiker is offline   PorscheHarry 

• PorscheHarry
  • Bekijk blog
  • Interests:Slotracen, J.J. Cale, internet en fotografie

Gepost 31 augustus 2009 - 09:09

Goed initiatief Paul !
Een sterk punt zal dan zijn een zo goed als standaard Slot It Group C slotcar. De meeste slotracers hebben deze wel thuis of in de racekoffer of voor net onder de vijf tientjes is hier wel aan te komen.
Overigens zou je het voorbeeld van de Classic Cup van RaceJan en FrankSlot kunnen volgen als het gaat om het organiseren van een 'Lage Landen Cup' (voorschotje van de naam? smile.gif ).

Greetz, PHarry

Travelin' light, that's the only way to fly

http://porscheharry.blogspot.com/
0

#6 Gebruiker is offline   Foose 

• Nieuw!
  • Lid geworden: 15-juni 08

Gepost 31 augustus 2009 - 09:28

Tot nu toe is iedereen positief.
Het is nog even te vroeg om te praten over wat er gereden gaat worden en hoe het gaat heten.
Laten we eerst eens kijken of we al die slotrace fanaten kunnen verenigen in 1 grote nationale federatie.
De invulling voor zo'n evenement komt later.
0

#7 Gebruiker is offline   Firefighter 

• Die Hard
  • Bekijk blog
  • Bekijk Album
  • Interests:Auto's, Autovisie, Slotracen, RC, Modelbouw, Seat, Skien, Duiken
  • Race-club:Ik rij niet op een club

Gepost 31 augustus 2009 - 09:49

Ik ben helemaal geen lid van een club. 1 Van de redenen daarvoor is het reizen er naar toe. Verder werk ik vrij onregelmatig, dus is het ook lastig om voor zoiets vrije tijd te creeren. Toch zou ik misschien wel een keer op zo'n evenement af komen, maar voor een competitie het land door reizen gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren. Dan gaat het niet om het niet willen, want het initiatief is juist best okay. Wel vraag ik me af hoe reeel het is om 2 verschillende groepen slotracers die apart verder willen proberen te verenigen onder een nieuwe naam. Ik weet niets van het hoe en wat, maar het lijkt mij dat er blijkbaar verschillende belangen zijn.
At least that's what they say
0

#8 Gebruiker is offline   jb70717 

• Die Hard
  • Lid geworden: 20-oktober 07
  • Interests:Darts, internet (website), autosport, vissen, slotracen..

Gepost 31 augustus 2009 - 10:09

ik denk dat de ideeen heel goed zijn en zeker een steentje zullen bijdragen aan het meer bekend maken van het slotracen, of je dat nou thuis doet of bij een club, dat maakt niet uit.
het idee van Foose om er meer van te maken dan alleen een wedstrijd maar ook een beurs e.d erbij is prima (praat dan eens met de mensen van SLN, die organiseren regelmatig goede beurzen)

om nog even op de opzet-ideeen terug te komen... ik denk dat men bedoelt om in verschillende regio's, kwalificaties te gaan houden voor een grote finale, hetzelfde als dat Ninco nu gaat doen voor zijn worldcup, dus het land verdelen in b.v. 4 regio's en de beste 5 naar een finale om het kampioenschap van Nederland of de lage landen als onze zuiderburen ook meedoen, op een centrale lokatie zodat het voor een ieder een beetje gelijke afstand is om te rijden.
ikm denk topie
Welcome at Alexander-Park
members.chello.nl/j.deboeff
0

#9 Gebruiker is offline   Roval 

• Junior
  • Interests:uiteraard slotracen, MTBen. Kiten
  • Racebaan:Houten Baan
  • Race-club:Slipstream-Cruquius

Gepost 31 augustus 2009 - 11:07

Paul,

Ik ben je man om te helpen dit van de grond te krijgen. Het kriebelt bij mij net zo als bij jou (en dan bedoel ik het netjes).

We zien allemaal dat er een duidelijke behoefte is aan een heel laagdrempelige instapklasse, waarbij de voorgestelde SlotIt Groep C wagens m.i. een prima basis kunnen zijn. Zolang ze maar zo basic mogelijk zijn.

Simpele maar duidelijke regels, met misschien zelfs een aanhangsel waarom een bepaalde regel zo gesteld is, wat de overwegingen waren, enz. Dit is dan weer heel uitgebreid en lijkt misschien zelfs kinderachtig, maar het is dan wel volkomen duidelijk. Zo'n aanhangsel voorkomt een hoop vragen in de trend van: waarom dit of dat en niet zus of zo.

Daarnaast moet de opzet van de wedstrijden ook simpel zijn. Wedstrijden in regio's, want het is duidelijk dat een hele berg mensen niet te vaak en/of te lang willen reizen. En, in mijn opinie, het liefst ook op banen die nu (nog) niet door de andere wedstrijdseries worden aangedaan.
En dan ergens een Grote Finale, desnoods op een eenmalige unieke baan. En misschien iets van een beursje eromheen?

Ik denk dat dit zeker moet gaan lukken. Wie doen er nog meer mee om dit op te pakken?

Gr

Rob

PS Paul, zie je zaterdag bij de HRS GT32, bomen we even verder.
NULL
0

#10 Gebruiker is offline   Paul 

• Die Hard

Gepost 01 september 2009 - 08:10

Erg fijne reacties heren!

Even voor de duidelijkheid, dit heeft niets met een overkoepelende organisatie te maken.

Ik doe samen met 2 partners nu ook al het FIAGT/ HRSGT, dit is een kampioenschap, wat ook veel deelnemers en clubs kent zonder "echt" aangesloten te zijn. Wil niet zeggen dat we geen informatie delen met organisaties, maar we zijn daarmee zelfstandig, en dus ook vrij! Iedereen is vrij om daar aan mee te komen doen. Thuisracer, clubracer, bezoeker...
We willen wel met iedereen samenwerken, laat dat duidelijk zijn!

Gezien jullie reacties, het volgende idee:

We gaan per regio clubs zoeken welke redelijk dicht bij elkaar liggen bv:

Slotshop ( Zwanenburg), Slipstream ( Heemstede) en Hotslot Hoord ( Amsterdam)
SRC Everdingen, 't kasje ( Driebergen) en SRV Nieuwegein
SRC Rotterdam , SRC de Ridder Scheveningen..
ModelRacingWorld Tilburg, Slotmanege Swalmen, SRC Eindhoven
SlotRacing Almere, Speedtrack Kampen..

Belgie:
Leuven, Diepenbeek, ...

Ik ben minder bekend met de clubs in de kop van Noord Holland en Friesland/ Groningen . Dus geef maar door welke clubs we nog meer in het land hebben.

We gaan dan kijken of elke club per regio 2 manches wil hosten. Dus zo komen we aan 6 wedstrijden, maar voor iedereen te doen. We zullen clubs actief moeten gaan benaderen omdat sommige nu geen 1/32 races hosten, dus geen idee of ze mee gaan doen.
Maar wellicht zijn ook minder races voldoende, of als een regio 5 clubs dicht bij elkaar heeft, elke club een keer. De top 5 per regio plaatst zich voor de finale.

Om bij elke race een beurs of iets dergelijks te betrekken wordt heel lastig, vooral omdat clubs vaak daar niet de ruimte voor hebben. Maar we kunnen van de finale natuurlijk wel een echt event maken. Dus met beurs, met winkels, met nieuwtjes etc.

Dat is iets wat langzaam moet groeien, nieuwe initiatieven hebben tijd nodig om te groeien.

Mbt de regelgeving, deze zal zoals gezegd heel dicht bij boxstandaard liggen. Er zal naar de letter gekeurd worden, dus streng, waarom we willen geen discussie. Iedereen moet met gelijkwaardig materiaal aan de start komen.

Op de site ( die er dan voor komt) zullen we tips neerzetten over zaken die mogen, hoe je die het beste kunt uitvoeren. Dus geen geheimpjes... tongue.gif

En zoals Roval aangeeft, we zullen uitleggen waarom zaken wel en niet zullen mogen. Alles helder en duidelijk!

tot zover weer even excl.gif
0

#11 Gebruiker is offline   EvE 

• Slottrack-master
  • Bekijk blog
  • Bekijk Album

Gepost 01 september 2009 - 08:48

Ook hier weer erg bemoedigend te zien dat er al veel reacties op je initiatief zijn gekomen. Er lijkt dus echt wel een behoefte te zijn. Misschien is het een idee om een domeinnaam te claimen en hier verdere vorderingen op te plaatsen. Zou misschien zelfs nog mooier zijn als er een hele aparte sectie op Slottrack komt dan? rolleyes.gif

Maar resumerend:

1. Groep C Slot It, zo standaard als mogelijk/reeel is! wink.gif

2. Racen per regio; naar Roosendaal , Tilburg, Nieuwegein of misschien zelfs Antwerpen rijden is voor ons in Rotterdam goed te doen, maar naar St Annaparochie dus niet.

3. Simpel race systeem bedenken rolleyes.gif

4. Orgaan oprichten? Met een bestuur en website? Of misschien iets met FSN/MCRN regelen? Ik heb echt geen benul of dat realistisch is, maar ik sluit me graag aan bij Foose. Er zou toch maar 1 overkoepelend orgaan moeten zijn en het gaat om de lol en dus niet de regels! wink.gif

Mis ik nog iets? huh.gif

Kijk ook eens op http://www.slotraceclubrotterdam.com en word nou toch eens donateur van Slottrack. Zonder donateurs geen slottrack!
0

#12 Gebruiker is offline   slotracer 

• slotracer
  • Bekijk Album
  • Groep: Root Admin
  • Interests:slot racing, Formula 1, A1GP

Gepost 01 september 2009 - 10:01

[quote name='EvE' date='1.09.2009, 09:48 ' post='38377']Zou misschien zelfs nog mooier zijn als er een hele aparte sectie op Slottrack komt dan? rolleyes.gif

Dat zal geen probleem zijn. Laat tzt maar weten hoe e.e.a. moet komen uit te zien

groet
Slot-racer roel@slottrack.com

Vragen is zilver... zoeken is goud!
0

#13 Gebruiker is offline   Roval 

• Junior
  • Interests:uiteraard slotracen, MTBen. Kiten
  • Race-club:Slipstream-Cruquius

Gepost 01 september 2009 - 10:45

Paul,

Voor zover ik weet heeft Rob de Ridder in Scheveningen de deur gesloten.
Maar ik heb wel een redelijk compleet overzicht van bestaande NL clubs.

gr,

Rob
NULL
0

#14 Gebruiker is offline   EvE 

• Slottrack-master
  • Bekijk blog
  • Bekijk Album

Gepost 01 september 2009 - 11:03

@Slotracer: mooi!

@Roval: niet zo mooi, die man was al iets van 30 jaar bezig daar en ze hadden wel een hele mooie ruimte. Een overzicht van clubs kun je ook vinden hier op de site onder "Links"!

http://www.slottrack.com/index.php?autocom=links
0

#15 Gebruiker is offline   JeePee16v 

• Slotstox 1:32 at MNDDB
  • Bekijk Album
  • Lid geworden: 16-november 06
  • Interests:Audio-Video, F1-Stockcars, autocross
  • Race-club:MNDDB-St Annaparochie

Gepost 01 september 2009 - 03:47

QUOTE (EvE @ 1.09.2009, 09:48 ) <{POST_SNAPBACK}>
Maar resumerend:

1. Groep C Slot It, zo standaard als mogelijk/reeel is! wink.gif

2. Racen per regio; naar Roosendaal , Tilburg, Nieuwegein of misschien zelfs Antwerpen rijden is voor ons in Rotterdam goed te doen, maar naar St Annaparochie dus niet.

Maar wij hebben wel de meeste ruimte tot onze beschikking, rolleyes.gif smile.gif ruim 300m2
.....ronderecord op de MAINTRACK -- 24mtr in 3,679.....JP :)
Slotstox Pointschampion 2008/2009 en Goldtop winner 2008/2009
Geposte afbeelding
0

#16 Gebruiker is offline   jb70717 

• Die Hard
  • Lid geworden: 20-oktober 07
  • Interests:Darts, internet (website), autosport, vissen, slotracen..

Gepost 01 september 2009 - 03:57

JeePee, kan je niet wat ruimte oversturen naar Rotterdam, wij kunnen nog wel wat gebruiken als je over hebt.... confused02.png confused02.png confused02.png
Welcome at Alexander-Park
members.chello.nl/j.deboeff
0

#17 Gebruiker is offline   Firefighter 

• Die Hard
  • Bekijk blog
  • Bekijk Album
  • Interests:Auto's, Autovisie, Slotracen, RC, Modelbouw, Seat, Skien, Duiken

Gepost 01 september 2009 - 05:42

QUOTE (Paul @ 1.09.2009, 09:10 ) <{POST_SNAPBACK}>
Even voor de duidelijkheid, dit heeft niets met een overkoepelende organisatie te maken.

Ik doe samen met 2 partners nu ook al het FIAGT/ HRSGT, dit is een kampioenschap, wat ook veel deelnemers en clubs kent zonder "echt" aangesloten te zijn. Wil niet zeggen dat we geen informatie delen met organisaties, maar we zijn daarmee zelfstandig, en dus ook vrij! Iedereen is vrij om daar aan mee te komen doen. Thuisracer, clubracer, bezoeker...
We willen wel met iedereen samenwerken, laat dat duidelijk zijn!

Gezien jullie reacties, het volgende idee:

We gaan per regio clubs zoeken welke redelijk dicht bij elkaar liggen

Okay, sorry blijkbaar had ik het niet helemaal goed begrepen. Je voorstel lijkt me de moeite van het meedoen waard.

(shit moet ik misschien toch maar weer eens een keer naar SCR Rotterdam biggrin.gif )
At least that's what they say
0

#18 Gebruiker is offline   GTspeed 

• Nieuw!

Gepost 01 september 2009 - 08:03

Mooi idee Paul,

Lokale races en een landelijke finale. Eenvoudig reglement, laagdrempelig maar toch met goed materiaal.
Een soort landelijk slotrace-event lijkt mij echt geweldig. Het is dan zeker belangrijk om voldoende sponsoren te vinden lijkt mij zo.
Ik vermoed dat in Swalmen wel liefhebbers te vinden zijn voor dit Kampioenschap. smile.gif

Ciao,
Wimpie
Nee je rijdt niet achteruit...ik heb je zojuist ingehaald..........
0

#19 Gebruiker is offline   PorscheHarry 

• PorscheHarry
  • Bekijk blog
  • Interests:Slotracen, J.J. Cale, internet en fotografie

Gepost 01 september 2009 - 08:10

Greetz, PHarry

Travelin' light, that's the only way to fly

http://porscheharry.blogspot.com/
0

#20 Gebruiker is offline   Paul 

• Die Hard

Gepost 01 september 2009 - 08:55

Slotshop ( Zwanenburg), Slipstream ( Heemstede) en Hotslot Hoord ( Amsterdam)
SRC Everdingen, 't kasje ( Driebergen) en SRV Nieuwegein
SRC Rotterdam , SRC de Ridder Scheveningen..
ModelRacingWorld Tilburg, Slotmanege Swalmen, SRC Eindhoven
SlotRacing Almere, Speedtrack Kampen..

Belgie:
Leuven, Diepenbeek, ...

Kampen was al genoemd tongue.gif

Ik hoop dat zoveel mogelijk clubs mee willen gaan doen, en niemand moet elke race rijden. Maar om toch mensen te gemoed te komen, is de insteek om echt regio races te rijden. Met een landelijke finale. Zo voorkom je dat mensen heel veel km moeten maken.

Elke club is welkom om mee te doen. Clubs hoeven nergens bij aangesloten te zijn, mag natuurlijk wel!!!
0

Deel dit topic:

• (9 Pagina's )
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers