Ga naar inhoud

Bandenslijpmachine

8 replies to this topic

#1 EvE

Slottrack-master

• Leden
  • 2236 Posts:
  • Racebaan:Scalextric
  • Race-club:SCR-Rotterdam

Gepost 09 augustus 2008 - 07:40

Ik ben aan het kijken naar een bandenslijpmachine en heb er een aantal gevonden, maar kan iemand van jullie misschien vertellen welke de beste is.

Op www.slotcaracademy.com kwam ik nog een mooi artikel tegen, maar ik zou het fijn vinden als iemand persoonlijk ervaringen heeft met zo'n machine.

Voor zover mijn info correct is zou de machine van RSM de beste zijn. Kan iemand dat bevestigen danwel ontkennen?
Kijk ook eens op http://www.slotraceclubrotterdam.com en word nou toch eens donateur van Slottrack. Zonder donateurs geen slottrack!

#2 Audi

Audi

• Leden
  • 407 Posts:
  • Interests:Racen, skimmen, wijn, modelbouw
  • Racebaan:Carrera
  • Race-club:Ik rij niet op een club

Gepost 09 augustus 2008 - 07:54

Emil,

Ik heb ook wel een zitten kijken naar die dingen en volgens mij is die RSM inderdaad de beste. De reden dat ik hem nog niet heb aangeschaft is eigenlijk 2 ledig.

1. Dat ding is onwijs duur.

2. Als je de centjes bij elkaar heb gespaard moet je nog iemand vinden die hem kan leveren.

Ik heb hem wel eens zien staan bij overdrive, maar de verwachte levertijd wordt steeds doorgeschoven.
Peter

Kijk ook eens op onze website.

#3 Atego-1828

Slottrack-master

• Leden
  • 1001 Posts:

Gepost 09 augustus 2008 - 08:26

QUOTE (Audi @ 9.08.2008, 20:54 ) <{POST_SNAPBACK}>
Emil,

Ik heb ook wel een zitten kijken naar die dingen en volgens mij is die RSM inderdaad de beste. De reden dat ik hem nog niet heb aangeschaft is eigenlijk 2 ledig.

2. Als je de centjes bij elkaar heb gespaard moet je nog iemand vinden die hem kan leveren.

Ik heb hem wel eens zien staan bij overdrive, maar de verwachte levertijd wordt steeds doorgeschoven.

Is misschien zelf maken, een optie??,aandrijving,via gewone mabuchi motor,regelbare adapter erop,en eventueel een oud chassis,waarvan de achterbrug nog heel is,hier je as doorsteken, een hendel,om het chassis te liften is ook niet zo moeilijk te bedenken,lijkt mij.
Wees vertrouwd,,,,maar vertrouw niemand.

#4 EvE

Slottrack-master

• Leden
  • 2236 Posts:
  • Race-club:SCR-Rotterdam

Gepost 09 augustus 2008 - 08:29

QUOTE (Audi @ 10.08.2008, 04:54 ) <{POST_SNAPBACK}>
Emil,

Ik koop hem waarschijnlijk voor mezelf, maar als het bevalt word hij voor de club. Dan zijn de kosten nog wel enigzins te overzien en morgen loopt er een af op Ebay. Alleen inderdaad niet echt goedkoop. Lijkt mij wel een aanwinst voor de club... rolleyes.gif

En net als met de voedingen kunnen we maar beter gewoon gelijk een goeie kopen. Dan ben je jaren van het getrut af en dat is het vaak wel waard. wink.gif

Was trouwens weer beregezellig gisteravond cool.gif Wel beetje naar dat ik vet laatste ben geworden dry.gif

Maar wel weer interessant om eens te kijken of we niet meer hulpmiddelen, zoals die speedchecker, bandenslijpmachine en zo'n magnet marshall moeten aanschaffen, want tegen al dat Slot It geweld kon ik gisteren absoluut niet op. angry.gif

@Atego: ja, zelf maken is aan mij niet besteed. Word 1 berg ellende als ik daar aan zou beginnen. Maar het zal vast kunnen.
Kijk ook eens op http://www.slotraceclubrotterdam.com en word nou toch eens donateur van Slottrack. Zonder donateurs geen slottrack!

#5 Atego-1828

Slottrack-master

• Leden
  • 1001 Posts:

Gepost 09 augustus 2008 - 08:32

QUOTE (EvE @ 9.08.2008, 21:29 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Audi @ 10.08.2008, 04:54 ) <{POST_SNAPBACK}>
Emil,

Ik koop hem waarschijnlijk voor mezelf, maar als het bevalt word hij voor de club. Dan zijn de kosten nog wel enigzins te overzien en morgen loopt er een af op Ebay. Alleen inderdaad niet echt goedkoop. Lijkt mij wel een aanwinst voor de club... rolleyes.gif

En net als met de voedingen kunnen we maar beter gewoon gelijk een goeie kopen. Dan ben je jaren van het getrut af en dat is het vaak wel waard. wink.gif

Was trouwens weer beregezellig gisteravond cool.gif Wel beetje naar dat ik vet laatste ben geworden dry.gif

Maar wel weer interessant om eens te kijken of we niet meer hulpmiddelen, zoals die speedchecker, bandenslijpmachine en zo'n magnet marshall moeten aanschaffen, want tegen al dat Slot It geweld kon ik gisteren absoluut niet op. angry.gif

speedchecker staan in Putten nog ruim voldoende ( tenminste,de laatste keer dat ik er was),magnet marschall is best prijzig,maar denk ik,wel een noodzaak,
als je clubmatig raced,ik heb hem destijds gekocht,via hun website,scheelde me toen de verzendkosten,

#6 ROERSLOT

Die Hard

• Leden
  • 514 Posts:
  • Racebaan:Ninco
  • Race-club:Euro Slotracing -Swalmen

Gepost 09 augustus 2008 - 09:23

RSM is overgenomen , en die dingen zijn niet te krijgen op het moment.
De nieuwe eigenaar zou ze wel weer gaan produceren.
Bovendien is dit lang niet de duurste!!!!!!!!!!!!
second place is for the first looser

#7 Schoen

Zaanse Zeur

• Leden
  • 347 Posts:

Gepost 10 augustus 2008 - 05:16

Ik heb er nu een jaar eentje van Slotcars.it en ben heel tevreden over dat apparaat. Hier heb ik er een stukje over geschreven met wat foto's.
Slotracen: de spanning van racen en het geluid van de tandarts.

#8 Audi

Audi

• Leden
  • 407 Posts:
  • Interests:Racen, skimmen, wijn, modelbouw
  • Race-club:Ik rij niet op een club

Gepost 10 augustus 2008 - 07:50

Als je dat ding op de club gaat neerzetten dan maak je volgens mij een heleboel vrienden, want er zijn wel meer mensen die het over zo'n ding hebben maar ze zitten allemaal een beetje tegen de prijs aan te hikken.

Een magnet Marshall is volgens mij nog een betere investering ( en iets goedkoper ) want dan kan jij ook weer in de top 3 eindigen evo.gif

Het nut van een speedchecker zie ik nog niet zo hoor, dat zien we wel als die auto op de baan staat.
Peter

Kijk ook eens op onze website.

#9 Atego-1828

Slottrack-master

• Leden
  • 1001 Posts:

Gepost 10 augustus 2008 - 07:49

QUOTE (Audi @ 10.08.2008, 08:50 ) <{POST_SNAPBACK}>
Als je dat ding op de club gaat neerzetten dan maak je volgens mij een heleboel vrienden, want er zijn wel meer mensen die het over zo'n ding hebben maar ze zitten allemaal een beetje tegen de prijs aan te hikken.

Een magnet Marshall is volgens mij nog een betere investering ( en iets goedkoper ) want dan kan jij ook weer in de top 3 eindigen evo.gif

Het nut van een speedchecker zie ik nog niet zo hoor, dat zien we wel als die auto op de baan staat.

Speedchecker,wordt bij sommige clubs gebruikt,om bijvoorbeeld een maximum snelheid in te stellen,

1 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers